vineri, 15 martie 2013

Mesaj ascuns

(la trecerea mea în rezervă, în urmă cu, eheeeeiiii, mulţi ani)

Până mai ieri, când un amic
a scos un plic din buzunar
şi mi l-a dat, n-aveam habar
ce-nseamnă (totuşi, hai să-i zic!)
literatura...de sertar.

Credeam eu, biet neştiutorul,
că au curs tone de cerneală
până când, coală după coală,
a strâns, prin vreme, autorul,
ţinându-le mai la fereală.

Dar (deziluzie totală!),
în plicul scos din buzunare
şi pus de mine la păstrare
era (ciudat!) o biată coală
purtând vechi urme de licoare.

O explicaţie bizară
(probabil din dicţionare)
cu termeni care mai de care
mai elevaţi, cum, bunăoară,
cuvântul EXTERNALIZARE.

Şi se mai întreba amicul,
cu litere subliniate
cu bold, cursiv şi extralate:
"Când, oare, va mai creşte micul
buget de austeritate?"

Atât şi altceva nimic
nu-şi mai notase autorul.
Probabil l-a lăsat umorul,
de-acum, pe bunul meu amic,
dar, sigur, îi voi duce dorul.

De ce-mi lăsase mie plicul,
a fost destul de clar mesajul,
căci, folosind metalimbajul,
mi-a dat de înţeles amicul
că-i musai să îmi fac...bagajul.

9 comentarii:

  1. Mare smecher si vecinu' asta,o arde trendinez pe metafizica,o fi aflat si el dupa o spusa de a lu'Gregoire Moisil(ei,l-am frantuzit nitel)ca vezi Doamne, in armata nu se tine cont de orele-cur petrecute la birou ci de orele- cap, greu cuantificabile!S-a gandit la 'externalizare' ptr.varsta de 69 de ani(nu pozitia) !E economist vecinelu'?Ca doar economistii,folosesc termeni de-astia smecheriti si la ce-l interesa bugetu'cand creste,cand e in elongatie maxima?! Bine ca nu ti-a vorbit si de curba lui Maslow,ca ala erai! S-acusica si tu ,repede pui de-o plecare,de-un bagaj!Adica, acu'vrei sa parasesti corabia?Afla astia care-si pusera sperantele in tine cu toate atributele si calitatile tale ....patria are alte asteptari si tu? Hm!Eu stii ce cred ca 'externalizarea' asta are asa un iz de spionaj,cine stie in ce bucluc te baga vecinu' asta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu asta de-i zice "curba lui Maslow" chiar că m-ai dat gata. Nu ştiu dacă amicul meu ştia despre ea, Eu cred că nu ştia, altfel mi-ar fi spus şi nu m-ar fi lăsat în întuneric atâta amar de vreme.

      Ștergere
  2. Când altă vreme-o fi, ce va să vie,
    Şi-l vor studia, desigur, literaţii pe Ilie,
    Descoperi-vor ei atunci, măi frate,
    Că numai o idee timpul îl străbate
    Ce bine-i cunoscută ca... austeritate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Până o vor face literaţii, mă tem să nu-mi studieze alţii... dosarul, dacă nu or fi făcut-o deja!

      Ștergere
    2. Stai liniştit, acu' e pus la dospit. Se umflă. Mai o interceptare, mai un denunţ, ceva... Ehe, la nevoie o să vezi!

      Ștergere
  3. Amic,vecin,tot aia!N-am incurcat borcanele foarte tare, nu-i asa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-ai încurcat borcanele foarte tare, pentru că am şi un vecinic care îmi este amic.

      Ștergere
  4. Ei,acusi am dat-o la cacealma,cu vecinelu'noroc ca-ti este si amic!Dar ,precis nu-i economist si n-are framantarile si nelinistile lui Maslow!Ca toti evreii trebuie sa iasa ei in evidenta cu ceva ,nemaipomenit,de poveste si de-un premiu Nobel ceva....S-apoi, nu te-a lasat in intuneric oricum ,nu cred ca te interesa si cred ca a vrut sa-ti testeze viteza de percutare,reactie.....abilitatile .Ceva spionaj economic ,sau vrea sa-l surclaseze pe Asimov in ale sf-ului??Nu te lasa manipulat!Ha,haaaaaaaaaaa!
    P.S.Dragul meu ,literatii se amuza,iar cei cu dosarele sunt ocupati cu interceptarile ,capturi alte nimicuri!

    RăspundețiȘtergere
  5. Scrisoarea ta m-a pus pe ganduri
    Si incepui sa scotocesc
    In cel mai tainic din sertare
    Fiind curios ce-o sa gasesc.

    Amara-mi fu experienta,
    Regasii anii tineretii
    Imprastiati in filmul vietii
    Ca roua-n floarea diminetii.

    Si nu regret, din ce-a trecut,
    Nimic. Nimic. Nici chiar un ceas.
    Dar ma-nspaimanta adevarul -
    Cat de putin a mai ramas...

    RăspundețiȘtergere