luni, 18 noiembrie 2013

Joienel şi... plagiatul

Găsind în polată un vechi carneţel,
curios din fire, ca orice viţel,
Joienel se puse să îl răsfoiască
şi, cu voce tare, apoi să citească:
„Atât de fragedă, te-asameni
Cu iarba crudă din poieni
Şi, ca un înger dintre oameni,
Apari din neamu-ţi de Joieni!
Că te-am zărit e a mea vină
Şi vecinic n-o să mi-o mai iert.
La poarta ta, dragă bovină,
De vreo trei ceasuri stau inert.”
„Fămând şi gol, făr-adăpost,
Fără să am un aşternut,
Duceam, ca ultimul cornut,
O viaţă fără rost.
Mă biciuiau şi ploi şi vânt,
Până să facem legământ,
Cât încă nu ştiam de noi,
Răbdam poveri, răbdam nevoi,
Dar îmi doream, ca şi alţi boi,
Să am pământ!”
- Măiculiţă, mamă, ce scria babacu`
şi ce viaţă duce în prezent, săracu`!
Versuri ca acestea, mobilizatoare,
să predea, la şcoală, doamna-nvăţătoare!
- Crezi tu, Joienele, că un imbecil,
ca să nu zic tac-tu, ştie de dactil,
ştie ce sunt iambii, ştie de trohei?
El ştia să şadă lipit de şporhei
şi să „ciugulească” de colo un vers,
altul de dincolo, văzând că i-a mers
şi nu îl acuză nimeni de pastişă.
Carneţelul ăsta, găsit la cornişă,
este o dovadă de necontestat
că tot ce-a scris tac-tu e doar... plagiat.
- Şi de ce, mămucă, faci atâta caz,
vrei să dea babacu` acum de necaz,
să îl ia un nenea în colimator
şi de râs să-l facă la televizor
pentru nişte versuri ce le-ar fi... furat,
că n-or fi o teză pentru doctorat?
- Nu sunt, Joienele, dar ţi-o spun pe scurt:
Că-i vers sau e teză, furtul e tot furt!

4 comentarii:

  1. Iliuţă, e cert că-n viaţa ta n-ai scris nicio lucrare de diplomă!!!
    Că altfel ai dreptate "Că-i vers sau e teză, furtul e tot furt!". Numai aşa poţi susţine o asemenea aberaţie. Altfel, dacă şi tu ai "scris" o asemenea lucrare, se cheamă că eşti tot un hoţ! Şi dacă eşti nemulţumit, trebuie să dovedeşti originalitatea fiecărei fraze din lucrarea ta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am găsit altă rimă la "scurt". Decât să mă apuc acum să demonstrez originalitatea fiecărei fraze din lucrarea mea de diplomă (pentru că am scris!), mai bine caut altă rimă la"furt". E mai greu, dar asta e...

      Ștergere
    2. Mai bine mai cauta si alt stil, ca ista cu vaca-n rime s-a cam fumat !
      Nu c-ar hi rau, insa deja a devenit prea previzibil: bla, bla, bla, tatuca, mamuca, cea, cea, cea si boul la sfarsit !
      Sarbatori fericite !

      Ștergere
    3. Mai aveam vreo câteva, tot cu bla, bla, bla, nu chiar aşa de previzibile ca astea de până acu, dar, fiind foarte receptiv la sfaturile prietenilor, o să mă opresc aici. Dacă cineva o să vrea să le vadă şi pe celelalte, îmi dă un semn şi îi trimit cartea. Cum care carte? Cartea care urmează să apară. Cu Joienel, desigur! Şi cu Joiana, că fără ea nu se poate.

      Ștergere