sâmbătă, 2 noiembrie 2013

Joienel şi... simularea

- Mămiţică dragă, de pe la amiază
am nişte simptome grave de gălbează,
am simţit, deodată, o hipotermie,
am scaune dese, am şi anemie,
ce mă-ngrijorează însă cel mai tare
e că îmi lipseşte pofta de mâncare...
- Mai taci, Joienele, nu-ţi mai răci gura,
să nu-ţi scadă iarăşi, brusc, temperatura!
Ai scaune dese? Cred şi eu că ai,
c-ai băgat în tine cât într-un buhai,
de ziceai că turcii ţi se bat la gură,
ia să mănânci seara şi tu cu măsură
sau, dacă se poate, să sari peste cină
şi să vezi, băiete, că n-o să-ţi mai vină
să stai toată ziua numai la privată,
mi-ai mâncat făina toată din covată,
de-aia nu ai astăzi poftă de mâncare,
nu că ai simptome de vreo... gălbinare
şi, băiatul mamii, să nu-mi spui tu mie
că lenea se cheamă, de-acum, anemie!
- Bine, mămiţică, iată, retractez,
dar cum ţi-ai dat seama că eu simulez?
- Şi eu, Joienele, când am declarat
că-l iubesc pe tac-tu, am cam... simulat,
dar n-aveam ce face, pentru că, mămică,
m-a-mpins de la spate scumpa ta bunică
şi m-a dat de-acasă după un cornut
care-n simulare e neîntrecut.
Când băgam în brazdă, primăvara, plugul,
simula că trage, ca şi mine, jugul
sau când stăteam, noaptea, singuri în obor,
simula că face cu mine amor.
Acum, la Milano, tu crezi că lucrează?
- Ştiu şi eu, mămucă, poate simulează,
de-asta ne trimite bani din an în paşte,
cam aşa stă treaba, însă recunoaşte
că în ţara nostră nu sunt simulanţi
care să-i întreacă pe... - Pe guvernanţi?
Aşa-i, dragul mamii, ăştia simulează
nu fleacuri ca tine, de-astea cu... gălbează,
tot ce fac ei astăzi e o simulare,
încât Joienele, de-aşa guvernare
(îţi spun numai ţie), îmi cam vine acru.
- Păi, nu-i guvernare, e un... simulacru!

Un comentariu:

  1. .. doua vorbe doar( fara diacritice)-

    (Lumea noastra e pe dos..
    -toate merg cu susu-n jos...)

    Dupa cum se vede treaba,
    Vitele nu stau degeaba,
    Si invata- mai greoi-
    Cum sa scape de nevoi.
    La-nceput, le vine acru,
    Fiindca totu-i ..simulacru..

    RăspundețiȘtergere