luni, 2 iunie 2014

O plimbare... mobilizatoare

(după George Coşbuc)

Doiniţă dragă, barca mea
E gata de plecare,
Jandarmilor ce trag de ea
Le-am dat niscai mâncare,
Că sunt, săracii, slabi şi traşi,
Să-i vezi, le plângi de milă,
Cum, după trei sau patru paşi,
Se-afundă în argilă.

Apoi, să ştii c-a fost nasol
Pe-aicea, fă, nu şagă,
Curgea pe uliţe nămol,
Nu apă, Doino dragă,
De-aceea eu am socotit
Că nu-i un alt remediu,
Decât să vii tu, negreşit,
Că te pricepi la... mediu.

Pe Dragnea văd că-l doare-n cot,
El ştie numai una:
Să ne cărăm de-aici de tot,
Că vine iar furtuna
Şi dacă vine alt puhoi,
Că bolta nu-i albastră,
Va fi amar şi vai de noi
Şi de bărcuţa noastră.

Să vezi pe-aici numai milogi
Ce ştiu doar să cerşească,
Tu mergi la Oprea să îl rogi
Cumva să-i miluiască!
Puteri de nu va fi având,
Doar n-o să-l strângi cu uşa,
Că poţi să apelezi oricând
Şi la ministrul Duşa.

Lui Şova, dacă-l vezi, să-i spui
Că treaba este groasă,
Şoseaua asta e ori nu-i
Dar, oricum, este roasă,
De când puhoiul scurmă-n ea,
De-o parte şi de altă,
De-aceea eu, cu barca mea,
Merg astăzi, ca pe... baltă!

El lupte-se cum biet o şti
Cu toţi asfaltatorii,
Că şi noi ne luptăm pe-aci
Cu ploaia şi cu norii,
Dar, pân` la toamnă, cel târziu,
Aş vrea, o, dar-ar sfântul,
Să fac la Beiu un raliu,
Să trec prin sat ca vântul.

Iar de la anul, Doino, sper
Să se învârtă roata
Şi să vin c-un elicopter,
Când mă aşteaptă gloata.
Dar ce faci, fă, de ce nu urci,
C-aşteaptă sinistraţii,
Tu ai venit doar să mă-ncurci,
N-ai chef de inundaţii?

de Ilie Bâtcă

Un comentariu:

  1. UNOR FANI AI CLASEI POLITICE
    BARDUL APOLITIC LE CAM DĂ SUBTIL ... CU BÂTA
    Unii trag barca pe uscat,
    Alții îi trag cu parașuta;
    Domn BILIUȚĂ ...alintat,
    Parodiind, îi dă ... cu pluta.

    RăspundețiȘtergere